Marketingteam uit Naaldwijk breidt uit met nieuwe dienst
5 november – Het verspreiden van de boodschap van een product, online zichtbaarheid onder de consumenten en campagnes met online influencers komen allen samen in de nieuwe dienst van Pull Position. Want invloedrijke personen en groenliefhebbers zijn de nieuwe manier van het verspreiden van het verhaal van een product onder de juiste doelgroep. Na verschillende succesvolle influencer campagnes heeft Pull Position een krachtig netwerk opgebouwd bestaande uit diverse invloedrijke bloemisten en ‘groene’ bloggers. Naast ‘Marketingteam in green’, voegt Pull Position ‘Social Influence in green’ toe aan haar diensten.
Bereik van meer dan een miljoen mensen met 1 actie
Social influence marketing is niet meer weg te denken in de onlinemarketingwereld. De mening van een invloedrijke consument is veel waard en wordt als betrouwbaarder gezien dan een traditionele advertentie. Volgens onderzoek* vertrouwt 49% van de consumenten op de aanbevelingen van influencers. Daarnaast kan er met influence marketing een boodschap gericht gezonden worden.
Pull Position ziet deze invloedrijke bloggers als ware merk- of productambassadeurs. Het marketingbureau faciliteert en coördineert bloeiende samenwerkingen tussen de influencers en tuinbouwondernemers met hun diverse producten. Met als doel om op een subtiele, originele en geloofwaardige manier zichtbaarheid te geven aan het product en de boodschap achter de campagne.
Karin van Luijk: “Er zijn vele opties mogelijk als creatieve influencer campagnes. Of het nu gaat om positieve aandacht met verrassende beelden die met veel bereik (online) worden verspreid, verhelderende productdemonstraties voor creatieve toepassingen met het product of een inspirerend bloggersevent. Pull Position gelooft in de kracht van social influence marketing voor onze klanten”. Een mooi voorbeeld is de Sunrich van Gogh campagne waarbij Pull Position door het betrekken van bekende bloggers en bloemisten het bereik en de impact konden vergroten. De vele content die online werd verspreid met de vooraf bepaalde hastags was enorm. Daarnaast lag het potentiele bereik op bijna een miljoen mensen die vallen binnen de doelgroep.
Groen en inspiratievol netwerk
Pull Position heeft een netwerk opgebouwd met diverse invloedrijke bloemisten en ‘groene’ bloggers, met allen hun eigen focus en specifieke voorkeur of niche. Waar de ene influencer inzet op het thema interieur en lifestyle in combinatie met groen, richt de ander zich op een duurzame wereld waarin groen en natuur een belangrijke rol speelt. Een aantal aspecten hebben alle influencers uit het netwerk gemeen: de passie voor groen en een waardevolle en trouwe fanbase.
Een voorwaarde voor Pull Position, want zo komen de persoonlijke aanbevelingen oprecht over.
Over Pull Position
Pull Position biedt ondersteuning aan ambitieuze kwekers en veredelaars, op het gebied van strategie, organisatie, marketing en sales. Het marketingteam bestaat inmiddels uit een achttal specialisten, die allemaal zonder uitzondering gepassioneerd zijn voor alles wat groeit en bloeit. Door een integrale inzet van de verschillende disciplines, wordt de pull-strategie gevolgd voor haar opdrachtgevers, met een optimale afzet als uiteindelijk doel. Kijk voor meer informatie op www.pullposition.nl of neem contact op met onze media marketeer Karin!