fbpx

CASE | Seasonal Trade Fair

Het succes van een beurs bepaal je zelf!

Meerdere keren per jaar bereiden we ons samen met onze klanten voor op een beurs. Of het nu de Trade Fair is in Aalsmeer of een (kleinere) beurs in het buitenland, elke keer gaan we hetzelfde vragenlijstje af. ‘Wat wil je vertellen?’ ‘Aan wie wil je dit vertellen?’ en ‘Hóe ga je dit vertellen?’ Vervolgens gaan we met ons team aan de slag met de voorbereidingen. Hierin heeft iedereen zijn eigen taak. Waar Patricia en Karin zich bezighouden met het idee en het briefen van het ontwerp van de stand bij de verschillende standbouwers, houden John en Annelene zich meer bezig met het bespreken van de beursdoelen met de klanten. Hoe jij het succes van de beurs zelf van tevoren kunt bepalen, vertellen zij in deze case.

Beursdoelen

Het succes van een beurs is namelijk pas meetbaar als er van tevoren doelen zijn vastgesteld. Wij helpen onze klanten bij het opstellen van deze doelen. Daarbij bespreken we welke klanten- en eindklanten je graag wilt spreken. Door klanten vooraf uit te nodigen voor de beurs, is het eerst contact al gelegd en vergroot je de kans op een succesvolle ontmoeting. Na afloop bespreken we met onze klant of hij de bedrijven en personen van het ‘wensenlijstje’ heeft ontmoet en kunnen we bepalen of een beurs geslaagd. Maar wanneer is een beurs succesvol geweest? Een geslaagde beurs betekent niet altijd een drukke beurs. Als je op een dag acht mensen hebt gesproken met échte interesse in jouw bedrijf en product, is dat veel waardevoller dan continu volle gangpaden op de beursvloer met mensen buiten jouw doelgroep. Vervolgens is het belangrijk om na de beurs zo snel mogelijk de opvolgingen op te pakken, een bedankmail te sturen, offertes te maken en deze ook na te bellen. Deze laatste stap bepaalt voor het grootste deel of de beurs geslaagd is en ligt dus volledig bij jezelf!

In de praktijk

Voor onze klant Amazone Plants hebben we tijdens de beurs in november de nadruk gelegd op het communiceren van het bedrijf, in plaats van het merk (dat zij in de

voorgaande jaren hebben gepromoot). Het was een bewuste keuze om de naam Amazone Plants meer zichtbaarheid te geven. Voorsorterend op de nieuwe huisstijl en uitstraling waar we momenteel hard aan werken. Het doel was om meer naamsbekendheid voor het bedrijf te vergaren, als onderdeel van een groter (stappen)plan. En dat is gelukt!

Amazone Plants Stands Pull Position

Jouw visitekaartje

Een beursstand is het visitekaartje van jouw bedrijf en voor sommige personen ook de eerste indruk die zij van het bedrijf en product krijgen. Het is daarom belangrijk dat je van tevoren nadenkt over wat je wilt vertellen en hoe je dit gaat vertellen. Vanuit Pull Position werken we graag met een duidelijke briefing die de boodschap, de doelen en wensen beschrijft. Een samenwerking met een goede standbouwer speelt hierbij een grote rol. Aan hen de taak om de boodschap door te vertalen in een beursstand. Bij Pull Position vinden we dit een heel belangrijk en onmisbaar proces. Het is daarnaast ook nog eens heel tof om samen te werken met creatieve standbouwers en met elkaar iets moois te creëren waar iedereen trots op is. Vervolgens is de kweker aan de beurt om de stand in te richten met representatieve producten, dé finishing touch van de beursstand en natuurlijk waar het uiteindelijk allemaal omdraait.

Deze week zijn wij druk met de laatste voorbereidingen voor de Seasonal Trade Fair in Naaldwijk. Een leuke, overzichtelijke beurs waar acht klanten van Pull Position hun bedrijf en producten presenteren. Voor sommige klanten is deze beurs ook een meteen de kick-off van het seizoen, zoals voor Campanula Spring Bell van Syngenta Flowers en voor de prachtige Garden Orchid van Anthura. Wij zijn er weer klaar voor!

Benieuwd hoe Pull Position jou kan helpen bij het creëren van een succesvolle beurs? We helpen je graag (letterlijk en figuurlijk) een handje mee! Kom gerust een keer een kop koffiedrinken op ons gezellige kantoor!

Gerelateerde berichten