fbpx

CASE | Kleurrijk 2-daags evenement bij Gerbera United

Een tienjarig bestaan én de opening van een nieuwe locatie: dat is reden voor een feest! Gerbera United vierde dit verspreid over twee dagen. Op donderdag 21 november zijn alle klanten uitgenodigd en op zaterdag 23 november is er gefeest met vrienden, familie, medewerkers en collega kwekers. Want een feestje, daar houden ze wel van bij Gerbera United. Hoe dit evenement tot stand is gekomen? Patricia vertelt er alles over in deze case.

Al in het vroege voorjaar van 2019 begonnen de eerste gesprekken over de wensen voor het evenement. De nieuwe locatie die Gerbera United zou aankopen, was op dat moment nog ‘geheim’, het was nog niet gedeeld met de buitenwereld. Wel was duidelijk dat, als de nieuwe locatie in bedrijf was, Gerbera United het op feestelijke wijze wilde openen. Daarnaast bestaat het bedrijf tien jaar, dus konden deze twee feestelijkheden mooi gecombineerd worden.

Plan de c(h)ampagne

Voor de zomer zijn we van start gegaan met de opzet van het evenement. Vanuit Pull Position hebben we hier een compleet draaiboek en handige checklistjes voor. Zo bespreken we met de klant wie de doelgroep is, wat het doel van het evenement is en hoe de invulling van het programma eruitziet.

In het geval van Gerbera United, waren we er al snel uit dat het een tweedaags evenement moest worden. Een zakelijk evenement waarbij alle klanten welkom zijn en een feestavond, voor familie, vrienden, medewerkers en collega’s. Dan is het belangrijk om te bepalen wat de invulling van beide evenementen wordt. Er moeten partijen benaderd worden voor de aankleding, catering, techniek, muziek, enzovoorts. Als alle wensen helder zijn, maken we een complete briefing voor beide events. Deze briefing kan vervolgens naar diverse partijen worden gestuurd. Ook is de planning heel belangrijk; niet alleen van het evenement zelf, maar ook van het uitnodigingstraject en het vastleggen van de diverse partijen. Begin dus altijd op tijd!

Jouw eigen stempel

Het is niet moeilijk om iets te organiseren. Maar hoe zorg je ervoor dat je na afloop van een geslaagd en succesvol evenement kunt spreken? Het begint met: dichtbij jezelf blijven en je doelgroep kennen. Pak je het zakelijk, inspirerend, uitbundig of laagdrempelig aan? Wat past bij jou als bedrijf en als persoon? Gerbera United staat voor kleur, samenwerking, vrolijkheid en positiviteit. Deze elementen moesten dus zeker terugkomen! Ook staat het bedrijf bekend als dé gerbera specialist, met een zeer breed scala aan rassen en kleuren. Als je uitgaat van je eigen identiteit, druk je je ‘eigen stempel’ en dan kun je de plank nooit misslaan!

Als je een evenement organiseert, is het van belang dat je weet wat jouw genodigden leuk vinden. Wat zorgt ervoor dat zij aanwezig wíllen -nee, moeten-zijn? Je moet ze dus iets bieden wat ze niet kunnen afslaan. Bij het zakelijke evenement van Gerbera United, wilden we een inspirerende spreker regelen die past bij de kernwaarden van het bedrijf én iemand die de doelgroep aanspreekt. De keuze viel op Hans van Breukelen (Nederlands beste keeper van de jaren ’80 en ’90). En dat bleek een goede keus! De genodigden reageerden zeer enthousiast en waren één en al oor tijdens Hans’ presentatie Ook werden de nodige selfies met Hans genomen J

Het evenement

Donderdag 21 november was het dan zover, het klantenevenement! De klanten van Gerbera United waren uitgenodigd van 11 tot 14 uur en werden verwelkomd door eigenaren W.P. van den Berg en Dick Kooij. Zij namen de genodigden mee op een reis door de tijd van de afgelopen tien jaar, in woord én beeld. Vervolgens vertelden ze alles over de nieuwe kwekerij en werd deze officieel geopend door hun twee jongste kinderen. De klanten kregen daaropvolgend een rondleiding door de kwekerij. Daarna was het de beurt aan Hans van Breukelen, hij sprak de genodigden toe over samenwerking, drive, teamwork en het vieren van successen, uiteraard met een sportief tintje. Het evenement werd afgesloten met een heerlijke lunch; bij twee foodstands konden de genodigden hun eigen burger of salade samenstellen.

Op zaterdag 23 november begon de avond om 19u en stroomde de feestzaal al snel (heel) vol. Dick en W.P. deden weer het openingswoord en daarna werd de kwekerij voor de tweede keer officieel geopend, dit keer door de vaders van W.P. en Dick, een bijzonder moment! Hoe verder de avond vorderde, hoe groter de dansvloer werd. De act Floorjaxx gaf een spetterend optreden, met dj, zangeres en violist. Gerbera United vond het heel belangrijk dat het een knalfeest zou worden… en dat was het zeker!

Onze rol

Pull Position is als marketingbureau in de sierteeltsector een partij die de markt en haar ketenpartners beter kent dan wie ook. Dat is een belangrijke reden om, naast alle andere marketing en communicatie, ons ook uw evenement te laten organiseren. Een prachtig verlengstuk van je marketing en communicatie boodschap naar klanten en overige stakeholders. We hebben inmiddels aardig wat ervaring op het gebied van evenementorganisatie. Dat scheelt, want dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.

Voor de klant zijn wij de projectmanager van het evenement en het eerste aanspreekpunt voor alles. , Dit kunnen we uiteraard niet alleen. Voor het evenement bij Gerbera United hebben we onder andere samengewerkt met Trefzeker voor de aankleding, catering en techniek en met Siemworks voor de foto-en videografie. We kijken terug op een geslaagde samenwerking!

Gerelateerde berichten