fbpx

CASE | FLEUR EN ESTHER VERTELLEN… VAN VEEN GERBERA

Samenwerken op karakter: een nieuwe huisstijl en knalfeest voor Van Veen Gerbera

Van Veen Gerbera feest - Pull Position westland
Een afscheid van een bedrijfslocatie en het klaarmaken voor een nieuwe, frisse start. Voor Van Veen Gerbera mochten wij aan de slag met de rebranding van de huisstijl en de organisatie van een onvergetelijke feestavond. Een project waar we onze creativiteit de vrije loop lieten. Van baarden met bloemen tot de barbershop op locatie; voor Van Veen was niks te gek.
Aangezien wij, Esther en Fleur, nauw hebben samengewerkt aan dit project, hebben we ook de case samen geschreven. Waar Fleur het project en event managde, pakte Esther alle communicatietaken op en leverden we samen – al zeggen we het zelf – een knap staaltje teamwerk. We vertellen je er alles over!

Een project met lef!

Voor het 12,5 jarig jubileum van Colours of Nature organiseerden we vorig jaar een geslaagd evenement. Aangezien Van Veen Gerbera onderdeel is van Colours of Nature, benaderde eigenaar Ronald van Veen ons voor deze opdracht. En dat ging heel gemakkelijk via onze collega Frank, die zich met de organisatorische zaken bij Van Veen bemoeit. Van marketing tot strategie, we zijn trots dat organisaties ons weten te vinden voor diverse benodigde activiteiten.
Als eerst gingen we aan de slag met de uitgangspunten voor zowel de rebranding als het feest. Want, heel leuk zo’n feestje, maar hoe wil Van Veen bekend staan in de markt en wat wil het bedrijf uitstralen?’. Dát is precies de kern die we terug willen zien in zowel de huisstijl, als het feest. Toen dit helder was, zijn we gestart met de invulling van het feest en de nieuwe huisstijl Van Veen. Het leukste aan dit project? De kwekers wilden het groots en gedurfd aanpakken. Een project met lef!
Van groots bloemwerk, optredens van verschillende artiesten, een grillmaster die de lekkerste happen bereid, een goed gevulde bar tot een pakkende bedrijfsfilm, waarin de reden van dit bijzondere feest werd samengevat. Alles was mogelijk.

Projectleider Fleur en uitvoerder Esther

Met allebei onze eigen rol, werkten we goed samen om al die grootse plannen tot uitvoering te brengen. Fleur als projectleider en Esther als uitvoerende kracht.
Esther: ‘tijdens het project stond ik steeds in de startblokken om alle communicatiewerkzaamheden op te pakken. Van het schrijven van persberichten en het coördineren van ontwerpen tot nauwe betrokkenheid bij de ontwikkeling van de website, de bedrijfsfilm en andere communicatiemiddelen; ik pakte alles direct op én vond het vooral heel erg leuk om te doen.’
Fleur: ‘ik zorgde voor het overzicht en het afwerken van de checklist. Had de planning in mijn hoofd en ook digitaal uitgewerkt in een draaiboek en communicatieplanning, zodat het voor iedereen duidelijk is wat er moet gebeuren. Alhoewel… inmiddels heb ik wel geleerd dat de planning vooral bij evenementen, regelmatig bijgestuurd moet worden, omdat je niet alles kan voorzien. Maar dat maakt het voor mij meteen ook een extra uitdaging en het geeft een kick om alles op te lossen zonder dat de gasten hier iets van merken!’

Iedereen was er als de kippen bij op de Laan van Haantje

Of er iets mis ging? Daar moesten we wel heel hard over nadenken. Eigenlijk helemaal niks! Fijn hoor, zo’n project dat helemaal op rolletjes loopt! Tuurlijk was er een zenuwachtig momentje hier én een gestresst momentje daar. Zo ook in eerste instantie met de opbouw van het evenement. Het leeg halen van de locatie, voor de overdracht aan de gemeente die de maandag na het feest plaats zou vinden, vond namelijk tegelijk plaats tijdens de opbouw van het evenement.
De eventlocatie was aan de Laan van het Haantje. Dit laantje is een eenbaansweg met een vrij ‘knusse’ oprit naar de locatie van Van Veen. Op donderdag en vrijdag, was het filerijden met tientallen vrachtwagens en busjes, om een plekje te vinden om te laden en te lossen. De laatste minigerbera’s werden nog geplukt en opgehaald door Nover, maar ook de zware sorteermachine moest nog van z’n plek en ondertussen werd de houten vloer gelegd. Dit hadden we toch niet helemaal voorzien… Het was een hele puzzel. Toen hebben we de rol van parkeerbegeleider ook maar op ons genomen, zodat de productielocatie binnen twee dagen omgetoverd was in een hele toffe eventlocatie!

Het resultaat? Samenwerken op karakter

De nieuwe slogan van Van Veen Gerbera ‘kweken op karakter’ willen wij ook graag claimen voor het algehele project. Want in een half jaar tijd een nieuwe huisstijl ontwikkelen, een bedrijfsfilm en een knaller van een feest geven waar al die kernwaarden terugkomen…. Dat lukt alleen met een hele fijne samenwerking. En dat was het! Van Veen is een bedrijf met lef en ambitie dat transparant, eigenwijs en betrouwbaar te werk gaat. Deze kernwaarden hebben wij zéker ervaren tijdens de samenwerking en hierdoor konden we snel schakelen en knopen doorhakken maar wel met het allerbeste eindresultaat in het vizier. Dat is samenwerken op karakter!
Het allerleukste aan dit project? Tijdens de feestavond kwam zowel de organisatie van het event als de rebranding van de huisstijl, die werd getoond in de bedrijfsfilm, samen en zagen we het resultaat van een paar maanden hard werken. En een heel mooi resultaat, durven we met zekerheid te zeggen. Bekijk het zelf op de nieuwe website van Van Veen. Hier vind je ook de bedrijfsfilm!

Meer cases lezen?

Van het organiseren van evenementen, het bedenken van een complete rebranding tot verkoop en strategie. Het marketingteam in green is van alle markten thuis. Lees bijvoorbeeld hoe Karin de zorgverleners van het Reinier de Graaf Gasthuis een fleurige dag bezorgde op de Dag van de Zorg, Frank aan de slag ging met de rebranding van Quick Plug, John de duimen omhoog kreeg bij Ammerlaan-Sosef en Lisa aan de slag ging met een never-ending webproject!

Gerelateerde berichten