CASE | Rebranding Amazone Plants… Annelene vertelt!

  • Amazone Plants pay-off

Hoe de papegaaien van Fred leiden tot een nieuwe huisstijl voor Amazone Plants

Een oude bekende aan tafel, daar worden wij altijd blij van. Jaren geleden mochten we anthuriumkwekerij Amazone Plants ondersteunen op meerdere vlakken, waarna zij haar vleugels uitsloeg. Vorig jaar kwamen eigenaren Lex Scheffers en Fred van Zijl weer bij ons op de koffie om bij te praten én met een mooie, nieuwe opdracht; ondersteuning bij de uitbreiding van het anthuriumbedrijf. In deze maandelijkse case vertelt Annelene hoe de uitbreiding leidde tot een complete restyling én wat daar allemaal bij kwam kijken!

Yes! Na maanden van voorbereiding, overleg, brainstormsessies en ontwerp was het vorige week zover; de nieuwe huisstijl voor zowel het bedrijf als de producten van Amazone Plants werd geïntroduceerd! Wat geeft het een goed gevoel om eindelijk hetgeen te laten zien waar we de afgelopen periode met elkaar aan hebben gewerkt. En wat is het fijn om de trotse gezichten van Lex en Fred te kunnen zien, bij het krijgen van de vele complimenten en felicitaties.

Op de koffie bij Pull Position

Lex Scheffers en Fred van Zijl, de eigenaren van Amazone Plants, kwamen ruim een jaar geleden een bakkie doen bij ons op kantoor. Ze hadden grootste plannen voor het verbouwen van Fred zijn tomatenkwekerij naar een moderne anthuriumkwekerij. Pull Position en Amazone Plants hebben in het verleden een goede samenwerking gehad, hoe leuk is het dan om dit bedrijf, een aantal jaren later, opnieuw naar een hoger niveau te tillen?

Het hele marketingteam in green doet mee!

De uitbreiding van de anthuriumkwekerij is een goed voorbeeld van een project waar we het afgelopen jaar met het hele team aan hebben gewerkt! Waar Frank zich meer bezighoudt met strategie en organisatie, Esther met social media en John met verkoop, ben ik bezig geweest met de complete restyling van de huisstijl, de website én de nieuwe verpakkingen. Want met de uitbreiding naar 5,8 hectare komen er niet alleen meer planten, maar ook meer potmaten bij. Amazone Plants start deze maand met het uitleveren van anthuriums in potmaat 12, 14 en 17cm én daar hoort een opvallende verpakking bij!

Annelene van Pull Position staat bij Amazone Plants in de kas.

Van een kleine opfrisbeurt naar een volledige restyling

Voor grafisch ontwerp hebben we bij Pull Position een aantal vaste partners met wie we al jaren samenwerken. Zo kunnen we bij elk project bekijken welke ontwerper het best aansluit bij de opdracht en de klant en blijven we verrassen. Marcel Plomp van The Creative Mill werkte al eerder met ons samen voor Amazone Plants. En dat deze samenwerking goed werkt, is wederom bewezen! Dit jaar hebben we met elkaar gewerkt aan een prachtige, verfrissende huisstijl voor het anthuriumbedrijf.

Hoe zo’n traject begint? Eerlijk gezegd zou het een kleine opfrisbeurt van het huidige logo worden. Al in de beginfase van het traject, besloten we dat Amazone Plants eigenlijk ook een pérfect consumentenmerk zou kunnen zijn. Om Amazone Plants goed te positioneren bij de consument waren kleine aanpassingen aan het bestaande logo niet voldoende en gingen we aan de slag met een compleet nieuwe huisstijl!

Het nieuwe logo en de nieuwe slogan van Amazone Plants: 'where the amazon comes to bloom'

Papegaai in de spotlights

Vele van jullie zullen inmiddels bekend zijn met de papegaaienhobby van Fred van Zijl, kweker en eigenaar van Amazone Plants. Destijds speelde de Amazone Papegaai een grote rol bij het kiezen van de naam voor het bedrijf, in combinatie met de oorsprong van het product. Nu heeft de papegaai ook een plekje veroverd in de huisstijl van de anthuriumkwekerij; de papegaai is namelijk het nieuwe beeldmerk van Amazone Plants geworden!

Zo hopen we dat consumenten direct de link leggen met het Amazone gebied en de bijzondere oorsprong van de Anthurium. Dit komt ook terug in de pay-off: ‘Where the Amazone comes to bloom’. Ook de verpakking hebben we in een tropisch jasje gestoken: een groen gekleurde kweekpot, een houten stok als etiket, waarop de verzorgingsymbolen, het plantenpaspoort én de MPS-certificeringen naar voren komen, en een hoes met tropische uitstraling. Hiermee hopen we verschillende segmenten te kunnen bedienen, waarbij we focussen op sterke, grootbloemige planten van goede kwaliteit. Na de succesvolle lancering van de nieuwe huisstijl, is het nu tijd om de nieuwe planten uit te leveren. Een nieuwe, spannende tijd waar we Amazone Plants graag een handje bij helpen. We wensen hen veel succes én plezier van de nieuwe uitstraling!

Lex en Fred onthullen nieuwe website door hijsen van de vlag

Meer lezen?

Lees hoe Iris aan de slag gaat met Instagram, John het contact in de markt onderhoudt of Frank zijn visie over samenwerkingen!

Gerelateerde berichten