fbpx

Adverteren op Facebook. Wel of niet doen?

Je hebt een mooi merk of bedrijf waar je – hoe kan het ook anders – trots op bent! Je moeder, buurman, collega’s en natuurlijk je allerbeste vrienden hebben je Facebookpagina al geliked en zijn nu al je grootste fans. Ze reageren enthousiast op elk bericht! Nu je echte doelgroep nog, maar hoe ga je die bereiken? Eén van de manieren hiervoor is adverteren. In deze blog geven we jou 5 redenen waarom adverteren kan zorgen voor een grotere naamsbekendheid, het bereiken van de juiste doelgroep of meer verkoop! 

1.     Facebook is nog steeds een van de meest gebruikte socialmediakanalen!

Er maken zo’n 10,4 miljoen Nederlanders gebruik van Facebook, een kleine stijging (+2%) ten opzichte van 2019. Onder de meeste leeftijdsgroepen blijft het gebruik stabiel, maar onder jongeren van 15-19 jaar neemt het gebruik iets af, zo’n 51% hiervan maakt gebruik. Goed om te weten voor je campagnes! Desalniettemin gebruikt 7,1 miljoen het sociale netwerk dagelijks om berichten te sturen of updates van vrienden te lezen. Dit is zo’n 4% meer dan het jaar hiervoor. 

2.     Een groot bereik voor ‘weinig geld’ 

Natuurlijk kunnen wij niet in jouw portemonnee kijken, maar over het algemeen kun je met Facebook al heel veel voor 1/3e van het budget waar je -net aan- een kleine advertentie in een tijdschrift kunt kopen. Ook weet je precies aan wat voor soort persoon je advertentie is getoond, maar daar gaat punt 3 verder op in. 

3.     Je stelt je eigen doelgroep samen 

Wil jij heel Nederland bereiken of alleen jouw lokale omgeving op de hoogte stellen? Wil je de grens over? Maar er kan meer: van demografische gegevens zoals leeftijd, locatie, taal en opleiding tot beroep, fans van een bepaalde pagina en interesses. Je stelt jouw ideale doelgroep samen en de advertentie wordt alleen getoond aan diegenen die binnen deze groep vallen! 

4.     Advertenties op maat voor je specifieke doelen 

Best handig; Facebook biedt een aantal advertentiedoelstellingen aan, waardoor jij snel en gemakkelijk een optie kunt kiezen, die aansluit op jouw behoeften en doelstellingen. Kies bijvoorbeeld voor verkeer naar je website tot pagina-likes, bereik, van betrokkenheid tot zelfs conversies, een actie waarvan je wilt dat bezoekers deze uitvoeren, bijvoorbeeld een aankoop of aanmelding. 

5.     Organisch bereik is gelimiteerd 

Zeker met een nieuwe pagina is het lastig om organisch, dus zonder te adverteren, nieuwe mensen te bereiken. Als jij weinig volgers hebt, zullen niet ineens duizenden mensen jouw bericht zien. Ook wordt er in het algemeen veel op Facebook geplaatst en zullen mensen meer interactie vertonen met berichten van familie en vrienden, waardoor jouw berichtje door het algoritme van Facebook als minder belangrijk wordt gezien. Door te adverteren kun je je bereik snel en gemakkelijk vergroten en je online aanwezigheid verder uitbouwen. 

Bij Pull Position voeren we bijna dagelijks verschillende onlinecampagnes uit voor onze klanten. Allen met een scala aan doelstellingen en… mooie resultaten! Wil jij meer weten over adverteren en/of kunnen wij hierin wat voor jou betekenen? Schroom dan niet om eens contact op te nemen met Iris van Pull Position via iris@pullposition.nl

Gerelateerde berichten